A sikeres társadalmak nem sajnálják a pénzt és az energiát az oktatásügy fejlesztésére. Finnország vagy Dél-Korea sikertörténetének fundamentuma, hogy az építkezést az iskolák szintjén kezdték. Kicsiben hasonló törekvések színhelye a II. kerület, az oktatásügyet a kerület feladatai között abszolút prioritásként kezelô Póta Gyula jóvoltából. Mindenhol csökken a gyereklétszám, amire az önkormányzatok az iskolák bezárásával felelnek. Kivéve a II. kerületet.
A helyi önkormányzat SZDSZ-frakciója mindvégig következetesen Póta mögött állt, mert tudta, hogy a Póta-program működni fog. Ezek a képviselők bíztak a kerület iskoláiban: jó fekvésükben, egészséges környezetükben, jó oktatási programjaikban és kiváló tanári gárdájukban. Arra számítottak, hogy a II. kerületi óvodák és iskolák vonzóak lesznek a kerületen kívüli gyerekek és szüleik számára is. Így is történt.