Merre tart a 4-es metró?

Dátum
Helyszín
II., Margit krt. 48., I. em.
Vendégek
  • Molnár László, a Főmterv Zrt. vezérigazgatója
  • Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője, a BKV Felügyelő Bizottságának tagja
Házigazda
  • Dr. Dancs Gábor fővárosi képviselő (SZDSZ), a közösségi közlekedés tanácsnoka
A főváros arculatát, mindennapjait a jövőben alapvetően meghatározó közlekedési és városépítészeti fejlesztés, a 4-es metró az utóbbi hetekben ismét a figyelem középpontjába került. Hosszú évek előkészítő munkája után megkezdődött az építkezés; ezt jelzik az útlezárások és a tereken magasodó daruk. A hatalmas beruházás kényszerű késlekedésének nem várt hozadéka is lehet: mivel folyamatban lévő, sőt bizonyos elemeiben még meg sem kezdett beruházásról van szó, a metróépítés az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatására is igényt tarthat. Lesz-e 4-es metró? A közvélemény ezt már tényként kezeli. Egy internetes szavazáson arra a kérdésre, hogy melyik lesz előbb: 4-es metró, M0-ás körgyűrű vagy euró, elsöprő többséggel a metróra szavaztak az olvasók. Ez azért is érdekes, mert amikor ugyanezen az internetes portálon az volt a kérdés, hogy a metró, a körgyűrű és az európai fizetőeszköz magyarországi bevezetése közül melyik hiányzik legjobban, az olvasóknak csak kis töredéke választotta a metrót. Tévedés-e a 4-es metró megépítése vagy Budapest (és elsősorban Dél-Buda) közlekedésének csodaszere? Mennyire modern vagy éppen avítt a budapesti metróépítés módszere és szemlélete? Milyen más közlekedési beruházást lehetne helyette megvalósítani? Ezekre a kérdésekre keresik a választ vendégeink, illetve házigazdánk, a Fővárosi Közgyűlés közösségi közlekedési tanácsnoka.