Megújul a Törökvész út

A főváros beruházásában június 30-án megkezdődik a Törökvész út Pusztaszeri út és Kapy út közötti szakaszának felújítása. A munka várhatóan július végére befejeződik. Az útvonalat félpályás útlezárásokat alkalmazva szakaszokra bontják, s a forgalmat jelzőlámpák segítségével folyamatosan biztosítják. Ez a megoldás ugyan lassítja a burkolat cseréjét, de nincs más, alternatív lehetőség. A Törökvész út mint a Rózsadomb főútvonala jelentős forgalmat bonyolít le, s a domborzati viszonyok miatt megfelelő terelő útvonalat lehetetlen kijelölni. A BKV tájékoztatása szerint a 11-es busz a munkálatok idején is az eredeti útvonalán fog közlekedni. Közbeszerzésen nyertes cég feladata lesz a régi útvályús, kátyúkkal tarkított burkolat felmarása, a hiányzó útszegélykövek pótlása, majd új aszfaltszőnyeg leterítése. A II. kerületi Önkormányzat a fővárosi munkálatokhoz kapcsolódva a Törökvész út járdáit javítja ki. Így végre a 11-es busz Baba utcai megállójához vezető járdaszakaszok sem lesznek balesetveszélyesek. Szükséges lenne a Törökvész úti iskola és a Móricz gimnázium előtti területek rendezése is, hogy az iskolákhoz kapcsolódó forgalom kiszolgálására biztonságosan megközelíthető parkolóhelyek álljanak rendelkezésre. Folytatódik a Szépvölgyi út felújítása is Idén — szintén júliusban, az útépítések hónapjában — a Szépvölgyi út kanyarait átvágó Virág Benedek utcán a sor. A meredek útszakasz a Folyondár utcától a Pálvölgyi cseppkőbarlangig kap új aszfaltburkolatot. Kalandutazás a Rózsadombon A Rózsadomb az emberek tudatában úgy él, mint a felső tízezer lakóhelye. Ez lehet, hogy igaz, lehet, hogy nem, de az utak állapota ezt a vélekedést biztosan nem támasztja alá. Az itt élők különböző túlélési technikákat eszeltek ki a kikerülhetetlen tengelytörő útszakasz leküzdésére. Van, aki szerint a Pusztaszeri utat elhagyva az út közepén kell haladni, s így óvható a lengéscsillapító. Én arra esküszöm, hogy a legsimábban úgy vehető az akadály, ha a sofőr a szegélykőhöz lehető legközelebb vezeti az autóját. A vakmerők ennek pont az ellenkezőjét választják: ha csak tehetik, a lefelé tartók sávját használják felfelé menésre is — az valamiért valóban kevésbé kátyús. A nagymenők pedig mint oly sok minden mást, ezt is egyszerűen pénzzel oldják meg. Hatalmas terepjárószerű gépkocsijuk lengéscsillapítói, rugózása kiegyenlíti az úthibákat. Az is biztos, hogy még egy téli szezont ez a burkolat nem bírt volna ki. A mellékelt fényképet a Népszabadságból másoltuk. Az újság olvasói szerint az idén a Törökvész úton keletkezett az év kátyúja. Jövőre, reméljük, esélytelenek leszünk e kétes cím elnyerésére. Körforgalmat a Pusztaszeri köröndre A kerület egyik legbalesetveszélyesebb közlekedési csomópontja a Törökvész út—Pusztaszeri út—Gábor Áron utca kereszteződése. A kereszteződés amőbaszerűen szétfolyó, viszonylag nagy területen terül szét. Az átláthatóságot az is zavarja, hogy az egymást keresztező utak egymáshoz képest hegyesszögben helyezkednek el, így egy tekintettel szinte lehetetlen átlátni a forgalmi helyzetet. A tíz éve kiépített úgynevezett telezöldes villanyrendőrös forgalomirányítás a megnövekedett forgalmat ma már nem képes biztonságosan levezényelni. Néhány évvel ezelőtt hasonló helyzet alakult ki a Pasaréti téren. Ott az azóta megépített körforgalom könnyebbé, biztonságosabbá tette az áthaladást. A kerület 1993-ban elkészített forgalomtechnikai koncepciója — mely alapján készült a Pasaréti téren kívül a Bimbó, valamint a Szépvölgyi úti buszsáv — már tartalmazott vázlatterveket a Pusztaszeri köröndre is. Itt az ideje a részletes tervek kidolgozásának. Erre jó apropót szolgáltat a Törökvész úti felújítás is. S ha megépülne az ábrán vázolt körforgalom, akkor már hivatalosan is méltán nevezhetnénk az eddig csak a közbeszédben nevesített helyet Pusztaszeri köröndnek.