Ön mit gondol az abortuszról és az eutanáziáról?

Az SZDSZ álláspontja szerint növelni kell az egyén döntési lehetőségét az abortusz és az eutanázia kérdésében — közölte Pető Iván, a szabad demokraták országos tanácsának elnöke. ”Mindenkinek joga van arra, hogy saját testével és életével rendelkezzen, növelni kell az egyén döntési lehetőségét az abortusz és az eutanázia kérdésében” — ismertette a szabad demokraták álláspontját. Az országos tanács elnöke elmondta: párt európai parlamenti, az interneten és a sajtóban zajló kampányának következő kérdéseként arra várnak választ, hogy az emberek mit gondolnak az abortuszról és az eutanáziáról. Elmondása szerint a konzervatívok erről úgy vélekednek, hogy ”az élet szentségének védelme a legfontosabb, az abortusz szabályozását szigorítani, az eutanáziát pedig tiltani kell”. A szocialisták szerint vannak fontosabb kérdések is, és a jelenlegi szabályozás megfelelő ezekben a kérdésekben. Pető Iván leszögezte: ezekben az ügyekben az egyén döntési joga az elsődleges, ugyanakkor az is fontos, hogy az említett esetekben ne lehessen visszaélni.
  • konzervatív válasz: Az élet szentésgének védelme a legfontosabb. Az abortusz szabályozását szigorítani, az eutanáziát tiltani kell.
  • szocialista válasz: Vannak ennél fontosabb kérdések is. Az abortusz és az eutanázia jelenlegi szabályozása megfelelő.
  • liberális válasz: Mindenkinek joga van arra, hogy saját testével és életével rendelkezzen. Növelni kell az egyén döntési lehetőségét az abortusz és az eutanázia kérdésében!
Kifejtette, hogy az eutanázia ügyében bővíteni lehetne és kellene az egyén döntési jogait, és az abortusszal kapcsolatos szabályokon is lehetne változtatni. Mohácsi Viktória, az SZDSZ európai parlamenti listájának harmadik helyén álló képviselő-jelölt aggályosnak nevezte, hogy a romák 30 százaléka olyan általános iskolába jár, ahol szegregált oktatási rendszer működik. Elmondta, hogy a 6 és 14 év közötti roma gyerekek húsz százaléka kisegítős iskolai rendszerben tanul. A romák nyolc százaléka jár középiskolába, és csupán 0,2 százalékuk tanul felsőoktatási intézményben. Beszámolt arról is, hogy az oktatási tárca olyan programokat indított, vagy indít majd el, amelyek segítségével megkezdődik a hátrányos helyzetben lévők problémáinak orvoslása.